W wielu przypadkach całkiem nie dostrzegamy, że w naszym ukochanym serialu czy też filmie, jaki naturalnie obserwujemy, bohaterowie używają wyznaczonego modelu telefonu, piją jeden gatunek herbaty lub też jeżdżą samochodami jednej marki. Kiedy tak właściwie jednakże idziemy do sklepu wybierzemy ten sam telefon, którym obsługuje się doktor Lubicz lub też tę samą herbatę, jaką serwuje ludziom ojciec Mateusz. Taki zabieg wpływania na nasze selekcje konsumenckie nazywa się kryptoreklamą.
Jest to nic innego, jak prezentowanie formułowanej marki, która na ogół jest jednym ze sponsorów danej wytwórczości, na ekranie kinowym lub też telewizyjnym. Działanie takie można uznać za pewnego rodzaju manipulację. W odróżnieniu od sztampowej reklamy, jakiej początek i koniec jest bez owijania w bawełnę zaznaczony przez sygnał dźwiękowy lub też wizualny, kryptoreklama jest bez mała przemycana do świadomości odbiorcy. Ten z kolei nie zdaje sobie sprawy z tego, co nim kieruje w trakcie robienia zakupów i wybierania właśnie takich a nie innych artykułów. Warto w następstwie tego czasami głębiej zastanowić się nad tym tematem i zakupić długopisy reklamowe. Nikt z nas przecież nie chce być manipulowany, prawda? Sukces dobrej reklamy polega na tym, że niesie ze sobą pewną obietnicę. Pojawiające się w gazetach fotografie, czy spoty telewizyjne zdają się mówić, że jeżeli zdecydujemy się na dany artykuł lub też usługę, będziemy ładniejsze, bardziej interesujące czy też mąż będzie nas bardziej kochał.
Naturalnie taka sytuacja odnosi się w równym stopniu do kobiet, dzieci i mężczyzn. Każdy z nas chce być przecież perfekcyjny we wszystkich dyscyplinach. Ulega w następstwie tego prezentowanemu złudzeniu, że dzięki najnowszemu modelowi telefonu komórkowego stanie się człowiekiem sukcesu czy też że zyska grono nowych przyjaciół, jeżeli będzie korzystał z odpowiedniej sieci telefonicznej. Naturalnie obietnice te są niejednokrotnie bez pokrycia. Nasze powodzenie u płci przeciwnej może w pewnej mierze zależeć od tego, jak dbamy o skonstruowany przez nas wygląd. Z pewnością nie zagwarantuje nam go jednakże używanie szamponu lub też mydła konkretnej marki. Nie oczekujmy w następstwie tego, że razem z kupnem reklamowanego produktu nasze życie się zmieni. Warto zdawać sobie z tego sprawę i już od najmłodszych lat uczyć tego dzieci. To właśnie dzięki temu unikniemy rozczarowań.