Rozpoznawalność marki to niewątpliwie jeden z najważniejszych czynników wpływający na jej sprzedaż. Na jej odpowiednie wypromowanie firmy wydają znaczną część swojego budżetu. Tradycyjne metody promocji są nadal w użyciu, jednak ich znaczenie zmniejszyło się znacznie odkąd Internet podbił świat i stał się częścią naszej rzeczywistości. Promocja marek w dużej mierze przeniosła się do Internetu, a jednym z jej najważniejszych obszarów są media społecznościowe.
Media społecznościowe w służbie promocji
Czy życie naprawdę przeniosło się do Internetu, a dla ludzi ważne stały się lajki pod ich selfie? Wielu może się to nie podobać, ale taka jest nasza rzeczywistość. Ponieważ spędzamy mnóstwo czasu online, dlatego duża część kampanii reklamowych przeniosła się właśnie tam. Dlaczego media społecznościowe? Bo są łatwe w obsłudze i dostępne dla każdego. Każdy z popularniejszych serwisów jest świetnym obszarem do rozpoczęcia promocji swojej marki. Który z nich wybrać? Wszystko zależy od etapu, w którym znajduje się nasza marka. Nie ulega jednak wątpliwości, że najpopularniejszym z nich jest Facebook. Według oficjalnych statystyk z grudnia 2019 roku serwis liczy ponad 2,5 miliarda aktywnych użytkowników.
Konta na Facebooku
Można zakładać, że większość z nas posiada prywatny profil na Facebooku. Zatem posiadamy wiedzę, jak serwis działa i co robić, jako użytkownik. Czy więc markę można przypisać do prywatnego konta? To nie jest dobry pomysł. Życie prywatne to jedno, a promocja marki to drugie. Oczywiście czasem na prywatnym profilu można przemycić coś firmowego, ale nasza główna działalność promocyjna powinna skupić się na fanpage’u. Im bardziej będziemy aktywni, tym lepiej. Grono obserwatorów będzie się stopniowo powiększać. Ważne, aby działania promujące były jak najbardziej różnorodne. Wpisy mogą mniej lub bardziej nawiązywać do marki, ale powinny prowokować do dyskusji. Konkursi i innego rodzaju akcje, które aktywują użytkowników są tu bardzo pożądane.
Płatne reklamy
Facebook oferuje także usługę płatnych reklam na facebooku, zwaną Facebook AdWords. Czy warto w nią zainwestować, mając do dyspozycji tyle darmowych narzędzi? Na pewnym etapie promocji warto. Reklamy płatne są bardzo skuteczne i intensywne. Dodatkowo ich wielką zaletą jest precyzyjność działania. Docierają one do tych osób, które mogą być zainteresowane naszymi produktami. Wadą płatnych reklam jest to, że po zakończeniu opłaconego okresu reklamy znikają i nie wyświetlają się więcej. Warto jednak, zwłaszcza na początku nowej kampanii, zainwestować w tą usługę.