Rola lekarza zakładowego podczas pandemii COVID-19

,

Product ID: 1074 Kategorie: ,

Obecna pandemia COVID-19 stwarza kilka wyzwań dla zdrowia publicznego. Wymagania stawiane służbom zdrowia są ogromne, podobnie jak konieczność podjęcia działań na rzecz ochrony ludności. Skutki są natychmiast odzwierciedlane w zespołach opieki zdrowotnej. Doświadczają zwiększonych wymagań i zagrożeń, takich jak narażenie na koronawirusa zespołu ostrej niewydolności oddechowej 2 oraz narażenie ich zdrowia psychicznego.

Obecna sytuacja ma również silny wpływ na firmy. Niektórzy doświadczają zwiększonego zapotrzebowania na swoje produkty i usługi, podczas gdy inni odczuwają drastyczny spadek wydajności. Firmy często zatrudniają lekarzy medycyny pracy, czyli specjalistów odpowiedzialnych za ochronę zdrowia swoich pracowników oraz zapewnienie bezpiecznego i zdrowego środowiska pracy.

Lekarze pracujący w firmach muszą wykorzystywać swoją wiedzę techniczną, aby zapewnić najlepsze działania w celu ochrony zdrowia pracowników. Jednocześnie muszą być świadomi środowiska pracy i procesu produkcyjnego, aby zaproponować najlepsze adaptacje. W obecnej pandemii rola lekarza w firmie jest strategiczna dla zapewnienia jak najlepszych warunków zdrowotnych w miejscu pracy.

Ten wstępniak ma na celu zasugerowanie dobrych praktyk lekarzom pracującym w firmach. W tym celu konieczne jest zrozumienie interesów pracodawców i pracowników oraz roli lekarza zakładowego jako wewnętrznego promotora zdrowia w tym wyjątkowym scenariuszu.

Firmy chcą kontynuować normalną działalność, ale muszą zachować zadowalający poziom bezpieczeństwa. Ponadto muszą radzić sobie z absencją, ponieważ siła robocza zostanie zmniejszona, gdy pracownicy zachorują lub będą podejrzewani o zakażenie.

Czasami decydenci korporacyjni podejmują środki, które nie są zgodne z najlepszymi dowodami naukowymi, z zamiarem ochrony pracowników. Firmy muszą również uspokoić swoich akcjonariuszy, którzy nie są pewni losu i rentowności ich firm. Jest to szczególnie ważne, gdy firmy muszą przestrzegać przepisów rządowych, podejmując środki administracyjne, które mogą nie podobać się ich interesariuszom.

Wszyscy pracownicy troszczą się o swoje zdrowie i zdrowie swoich rodzin. Obawiają się również o bezpieczeństwo w miejscu pracy i mają wiele obaw o swoją przyszłość w firmie. Dotyczy to zwłaszcza pracowników, którzy nie są w pełni wykorzystywani i którzy są uważani za podatnych na choroby fizyczne i pogorszenie stanu zdrowia psychicznego.

W szczególności pracownicy, którzy kontynuują normalną działalność, mogą odczuwać poczucie niesprawiedliwości, gdy porównują się ze swoimi współpracownikami, którzy pracują zdalnie lub są zwolnieni ze swoich obowiązków. Pracownicy, którzy kontynuują pracę, mogą być przeciążeni nieobecnością innych pracowników.

Kontrastuje to ze zwiększonym przytłoczeniem emocjonalnym wśród pracowników, którzy pracują zdalnie poprzez telepracę.

Wielu pracowników zostało zmuszonych do podjęcia pracy zdalnej, czyli z domu, bez czasu na zorganizowanie odpowiedniego środowiska pracy. Oprócz braku odpowiedniego środowiska pracy, ograniczenie czasu pracy, czasu relacji rodzinnych i obowiązków domowych staje się trudne w zdalnym środowisku pracy.

Rodziny muszą przystosować się do nowej rutyny i przeorganizować zadania dzieci zwolnionych z zajęć, starając się minimalizować skutki izolacji społecznej. Telepracownicy spędzają również więcej czasu na korzystaniu z zasobów komunikacji elektronicznej, co, jak wykazano, ma wpływ na zdrowie psychiczne. Lekarze muszą szukać najlepszych dowodów naukowych dotyczących pandemii. Dostępne informacje mogą być jednak niejednoznaczne i ciągle się zmieniają.

Lekarze pracy bezpośrednio opiekują się pracownikami, a także działają jako mediatorzy konfliktów. Lekarz w firmie może być pod presją kilku stron, w tym pracodawców, pracowników, związków zawodowych i agencji regulacyjnych. Lekarze muszą również chronić swoje zdrowie i zapewnić niezbędne środki bezpieczeństwa swojemu zespołowi roboczemu, który jest również przeciążony zwiększonym zapotrzebowaniem ze strony przychodni firmowych. Podczas sytuacji sprawdzana jest zdolność lekarza do przystosowania się do częstych zmian.

Z tego powodu lekarz firmowy pełni ważną rolę artykulatora i konsultanta we wszystkim, co dotyczy ochrony pracowników firmy w obecnej pandemii.

  1. Lekarz musi zapewnić odpowiednie środki izolacyjne w miejscu pracy i zaoferować środki, aby pomóc pacjentom i osobom podejrzanym o zakażenie.
  2. Lekarz musi jasno zakomunikować solidne zasady dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa w celu wdrożenia.

To jest moment, w którym lekarz musi być edukatorem zdrowia na wszystkich szczeblach firmy.

Lekarz w firmie musi gwarantować udział pracowników w podejmowaniu decyzji dotyczących działań prozdrowotnych, co jest ważnym elementem powodzenia działań w zakresie BHP. W firmach, które utworzyły komitet kryzysowy, lekarz medycyny pracy jest niezbędny do zapewnienia niezbędnego wsparcia technicznego.

Lekarz musi ustalić protokoły pomocy i standaryzowane warunki dla zespołu zdrowia, który powinien być zmieniany w razie potrzeby na podstawie zmiany wiedzy na temat stawiania czoła kryzysowi. Lekarz musi również kreatywnie wykorzystywać talenty i umiejętności wszystkich osób, nawet do zadań, które nie są rutynowe dla członka zespołu opieki zdrowotnej. Czas ćwiczyć umiejętności przywódcze lekarzy zakładowych i stymulować jak największy potencjał ludzi. Wszyscy uczymy się z obecnej sytuacji. Wierzymy, że te sugestie przydadzą się każdemu w tym scenariuszu.

Zobacz więcej https://www.nytimes.com/2016/08/20/business/patient-advocates-help-navigate-health-care.html

 

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Recenzje

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Rola lekarza zakładowego podczas pandemii COVID-19”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.